Tersedu-sedu nangis lepas akad nikah, pengantin lelaki akui tak boleh jauh dari mak ayah

Kebanyakan pasangan suami isteri lebih memilih untuk tidak tinggal sekali dengan keluarga kandung atau keluarga mentua sebaliknya ingin memulakan kehidupan berumah tangga di rumah sendiri.

Susulan perkara itu, tidak mustahillah jika kita lihat pengantin perempuan akan tewas (nangis) juga selepas terlafaznya akad kerana pada ketika itu tanggungjawabnya sebagai seorang isteri bermula ditambah pula megenangkan saat perlu berjauhan dengan keluarga selepas itu.

Pun begitu, lain pula kisahnya dengan yang berlaku kepada pasangan ini apabila suaminya yang nangis tidak henti seleps melafazkan akad sehingga tersedu-sedu walaupun sudah beberapa kali dipujuk.

 

 

 

Nampak lucu, namun tuan empunya badan sendiri yang mengakui hal tersebut apabila dia memaklumkan bahawa dia tidak dapat berjauhan dengan orang tuanya. Tambahnya lagi, orang tuanya itu tidak mungkin dapat terganti dengan yang lain.

Sebak yang dirasai olehnya pasti turut pernah dirasai oleh kebanyakan pasangan yang sudah berkahwin suatu ketika dahulu.

'Teringat ucapan waktu akad'

'Tangisan kebahagiaan'

'Jiwa tertukar'

 

 

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen