Pelanggan masih ramai, staf pasang lagu 'si paku gelang' sindir suruh balik

Setiap kedai mempunyai waktu operasi yang perlu dipatuhi bagi melancarkan kerja-kerja akhir seperti mengemas, tutup akaun dan sebagainya namun, gelagat pelanggan ini pula lain ragamnya apabila mereka ini lebih suka bertindak ikut kehendak sendiri.

Tegur pelanggan cara halus

Contohnya seperti yang terjadi kepada pelanggan di kafe ini apabila mereka masih memenuhi kafe tersebut walhal pada ketika itu sebahagian staf sudah mula untuk mengemas sebelum pulang ke rumah.

 

 

Namun, sebagai seorang pekerja pasti ada rasa serba salah untuk kita memberitahu pelanggan bahawa waktu operasi kedai dah pun tamat kerana takut jika mereka berfikir kita ingin menghalau dan apa yang dilakukan oleh pemilik kafe ini adalah dia memutarkan lagu kanak-kanak bertajuk 'Si Paku Gelang'

Di dalam lagu tersebut ada lirik yang berbunyi, 'pulang marilah pulang bersama-sama.' sebagai tanda menegur dalam keadaan menyindir sebagai usaha untuk menyuruh mereka segera meninggalkan kafe tersebut bagi meneruskan kerja mengemas.

'Bagus ideanya'

'Bagitahu je perkara sebenar'

 

'Halus betul sindir'

'Tutup je lampu'

 

Anda masih keseorangan?

895,399 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah laman web cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen