Bapa hanya mampu beri roti sebagai hadiah 'birthday', tak sangka rupanya ada hadiah lain

Oleh: Zuzu Yasmine

Kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa. Tak dapat dinafikan bahawa ibu bapa adalah insan yang akan berkorban apa sahaja demi membesarkan anak tersayang.

Baru-baru ini tular akan satu video di mana seorang bapa tidak mampu menghadiahkan anak lelaki serta isteri akan hadiah yang mahal.

Hanya mampu beri roti

Menerusi video yang dimuat naik di TikTok oleh seorang gadis dikenali sebagai shamirahidayat, memaparkan saat bapanya memberikan hadiah berbentuk roti kepada abang serta ibunya.

“Efforts seorang ayah, seorang lelaki yang tak pernah berhenti menghargai kami. Semoga babah sentiasa sihat, berjaya dunia akhirat,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Menurut Shamira, bapanya memaklumkan bahawa dia tidak mampu membeli apa-apa namun, hanya memberi roti sahaja sempena ulang tahun kelahiran abang dan ibunya.

“Babah call “babah tak mammpu nak beli hadiah apa-apa. Babah beli roti ja. Babah tak mampu” dengan nada sedih,” ujarnya di video.

Dibalas dengan gelak ketawa

Melihat ke rakaman video tersebut, saat memberikan roti kepada anak lelakinya dan mengucapkan selamat ulang tahun, anak lelaki tersebut hanya mampu ketawa selain turut memberi kepada isterinya.

Ada duit dalam roti

Dalam pada itu, lelaki berkenaan meminta isteri dan anak lelakinya agar buka dan memakan roti tersebut di hadapannya.

Bagaimanapun, ketika sedang asyik makan anak lelakinya terlihat bahagian tepi roti telah terbuka dan rupanya ada hadiah lain di dalam roti sebelum ketawa.

Difahamkan, kejutan tersebut dilakukan sendiri oleh ayahnya dengan memasukan duit di dalam roti namun melekatkan semula plastik roti tersebut.

"Tiba rindu dekat ayah"

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen memuji akan usaha bapa gadis ini yang cuba membuat anak isterinya bahagia selain turut meluahkan rasa rindu pada ayah masing-masing.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen