Bukan 'first time', Netizen dedah kedai burger buka hingga 4 pagi dan 'owner' bukan dari keluarga susah?

Sebelum ini, telah tular di media sosial berkenaan dengan kisah sepasang suami isteri yang dikenakan kompaun sebanyak RM50,000 atas kesalahan berulang kerana melanggar SOP Perintah Kawalan Pergerakan iaitu berniaga melebihi waktu yang ditetapkan.

Susulan perkara itu, mereka meminta agar nilai kompaun dikurangkan kerana tidak mampu untuk membayarnya memandangkan keuntungan menjual burger tidaklah setanding dengan nilai kompaun tersebut sehingga kisah itu membuatkan orang ramai tumpang simpati akan nasibnya sekaligus ada yang menawarkan diri untuk bantu meringankan beban mereka.

Kemewahan hidup terbongkar

Bagaimanapun, belum reda lagi isu itu terbongkar pula beberapa keping gambar yang memaparkan kemewahan hidup pemilik premis burger terbabit di media sosial sekaligus membuatkan orang ramai tidak menyangka akan pendedahan itu.

Tak serik

Berhubung dengan kesalahan berulang itu pula, warganet turut berkongsi perbualan antara Faisal dengan pelanggannya apabila ada yang bertanya waktu operasi kedai dan melihat gambar tersebut, orang ramai sedia maklum Faisal sendiri yang memberitahu waktu operasi gerainya adalah sehingga jam 4 pagi sedangkan waktu yang dibenarkan di kawasan PKP adalah sehingga jam 10 malam.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen