Akui hanya bergurau, tindakan bapa beri anak hisap 'vape' cetus amarah warganet

Anak diibaratkan seperti kain putih dan sebagai ibu bapa atau penjaganya perlu mencorakkan atau dalam makna lain menerapkan anak tersebut dengan akhlak serta budi pekerti yang baik moga suatu masa nanti segala yang baik itu berbalik semula kepada kita.

Budak bawah diberi 'vape'

Namun lain pula yang jadinya kepada nasib yang menimpa seorang anak kecil ini apabila videonya telah tular di media sosial yang menyaksikan adegan bapa kandungnya memberi anak tersebut menghisap rokok elektronik(vape).

 

Selepas video itu tular, bermacam-macam kenyataan dimuat naik oleh si ibu yang sepertinya meminta agar orang ramai tidak perlu masuk campur cara dirinya menjaga anak sekaligus menghentam perbuatan suaminya memberi anak mereka menghisap 'vape' tersebut.

Permohonan maaf tak diendahkan

Peribahasa Melayu ada berbunyi, terlajak perahu boleh undur kalau terlajak kata buruk padahnya. Meskipun wanita terbabit sudah banyak kali memohon maaf serta meminta orang ramai untuk berhenti 'viral' kan video tersebut namun semuanya seperti 'angin lalu' sebaliknya mereka berharap pihak berkuasa mengambil tindakan di atas kelakuan ibu bapa yang tak berperikemanusiaan itu.

Kecaman warganet

 

Anda masih keseorangan?

895,376 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah laman web cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen