Akui janggal terima orang baru, anak berat hati izinkan mak kahwin lepas 6 tahun jadi ibu tunggal

Hubungan rumah tangga yang tak berpanjangan tak semestinya disebabkan oleh orang ketiga tetapi boleh jadi ia terpisah kerana maut yang memisahkan dan rata-ratanya pasti mempunyai dilema sama ada ingin terus sendirian atau kembali memberi peluang untuk hati dengan berkahwin lagi.

Kebiasaannya dilema ini terjadi apabila pasangan berpisah dalam keadaan sudah memiliki anak dan pastinya membuatkan mereka perlu berfikir banyak kali untuk kembali menjalinkan mana-mana hubungan kerana tidak ingin anak-anak terguris hati atau rasa makin menjauh selepas ini.

Berat hati izinkan mak kahwin

Namun lain pula kisahnya dengan seorang pengguna Tiktok ini apabila dia yang merasa berat hati untuk membenarkan emaknya berkahwin lagi selepas 6 tahun menjadi ibu tunggal membesarkan dia dan adik-adik sendirian.

 

Menurut Sara, sukar untuk dia menerima orang baru dalam hidupnya lebih-lebih lagi untuk menggantikan tempat ayah kerana berpendapat bahawa kasih sayang ayah kandung jelas sekali berbeza dengan ayah tiri.

Bagaimanapun, dia perlu akur dengan perancangan Allah dan ikhas melepaskan ibunya mencari kebahagiaan di luar sana.

Luahkan kisah yang sama

 

'Lepaskan mak kahwin memang susah'

'Dia berhak bahagia'

Akui kasih sayang ayah tiri dan kandung berbeza

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen