"Kenapa susahkan pelajar?" -Syed Saddiq persoal pihak beri telefon tak berkualiti elak main 'game'

Semua sedia maklum, susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak tahun lalu, pelbagai bantuan dan inisiatif telah diberikan oleh kerajaan kepada semua rakyat termasuk para pelajar yang terpaksa menjalani sesi pengajaran dan pembelajaran (PdP) di rumah.

Bantuan itu merangkumi telefon pintar, komputer riba, jaringan internet dan sebagainya bagi memudahkan sesi PdP seperti yang diwar-warkan oleh Exco Pendidikan bahagian Perak sebelum ini.

'Kenapa susahkan pelajar?'

Bagaimanapun, Menteri Belia dan Sukan iaitu Syed Saddiq dalam hantarannya di Twitter mempersoalkan tindakan pihak tersebut yang ingin memberikan  telefon pintar tetapi yang tidak berkualiti kepada pelajar.

Jelasnya, pelajar masa kini memerlukan telefon yang mempunyai memory phone yang besar kerana perlu mengakses beberapa platform seperti Google Meet, Telegram dan Youtube semasa pembelajaran berlangsung.

'Telefon aku pun tak boleh nak install banyak benda'

Susulan kenyataan tersebut, apabila meninjau ke ruangan komen rata-ratanya turut meluahkan pandangan yang sama berdasarkan pengalaman yang mereka peroleh sepanjang PdP di rumah ini.

 

 

'Sekarang kerja semua dalam file'

 

'Mereka wajar diberi telefon berkualiti'

'Takkan nak belajar sepanjang masa'

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen