Adakah Pendidikan Pasangan Itu Penting Sebelum Bernikah?

Pengalaman menunjukkan bahawa suami dan isteri bertemu kebanyakannya semasa meningkatnya dewasa atau paling awal selepas remaja, yang kadang-kadang kurang dikenali dalam latar belakang pendidikannya. Oleh itu, tidak selalu timbul pertikaian rumah tangga hanya kerana remaja sahaja, mungkin kerana kurangnya pengetahuan atau pendidikan yang terlalu rendah.



Untuk mewujudkan keluarga yang harmoni, suami dan isteri perlu mengetahui latar belakang pendidikan masing-masing. Orang yang berpendidikan tinggi mempunyai pandangan dunia atau perspektif yang lain dengan orang yang berpendidikan rendah, dan dengan itu keseimbangan pendidikan adalah penting.



Ini seperti Ali Akbar berfikir, "Lebih baik mengambil seorang wanita yang pendidikannya tidak begitu berbeza dari seorang lelaki, supaya dia dapat memahami inspirasi suami dan membantu di mana ia diperlukan. Jangan merasakan isteri sangat tertinggal dari suaminya.

Dengan latar belakang pendidikan yang tidak terlalu jauh, maka dalam kehidupan berkeluarga akan tahu apa keinginan yang ada di suami dan suami dengan mudah akan mengetahui cara memperlakukan isterinya. Apa-apa keseimbangan antara suami dan isteri dari segi pendidikan, kemungkinan besar keharmonian rumah tangga akan dapat diwujudkan.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen