Duit kumpul tak cukup, 'seller' murah hati penuhi impian budak lelaki beri hadiah untuk ayah

Setiap orang pasti berkehendak ingin meraikan hari bahagia mereka yang datangnya sekali dalam seumur hidup tidak kiralah sempena ulang tahun kelahiran atau perkahwinan sekalipun.

Namun tanpa sedar nyata tak semua orang berkesempatan untuk berbuat demikian kerana terhalang dengan beberapa faktor yang menyebabkan mereka lebih memilih untuk tidak meraikannya.

Hadiah untuk ayah

Tak kurang juga dengan situasi yang dikongsikan oleh pemilik akaun Tiktok bernama adinda ini apabila dia didatangi seorang budak lelaki berbangsa india dan meminta membuatkan gubahan coklat untuk dihadiahkan buat ayah tercinta.

Guna duit hasil kumpul

Namun perkongsian video tersebut mengundang sebak rata-rata netizen termasuklah adinda sendiri apabila melihat budak lelaki terbabit menghulurkan duit berjumlah RM6.10 yang dikumpul olehnya untuk membayar gubahan tersebut.

Walaupun jelas sekali jumlah itu tidak mencukupi tetapi atas dasar keprihatinan dan kemanusiaan, adinda tidak kisah dan merasa lebih dari cukup kerana dapat membantu budak lelaki tersebut untuk memberi hadiah kepada ayahnya.

'Terharu dengan pengorbanan adik'

'Moga tuhan merahmati kalian'

'Moga diluaskan lagi rezeki'

 

'Teringat masa kecil'

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen