"Saya susah nak benci orang..." -Gagal tahan sebak, luahan Ebit Lew sentuh hati netizen

Berikutan tular dan berpanjangan isu yang terkait antara pendakwah Ustaz Ebit Lew dan Caprice, Ustaz Ebit Lew akhirnya bersuara meluahkan segala yang dirasa ketika ini yang mana video tersebut telah dimuat naik di laman Instagram @JentikHati.

Ebit Lew luah rasa sebak

Video tersebut memaparkan sedikit sebanyak perkongsian daripada Ebit Lew atau nama sebenarnya Ebit Irawan Ibrahim Lew berhubung segala kontroversi yang sedang menghimpitnya sejak kebelakangan ini.

"Saya susah nak benci orang, saya susah nak lawan orang..." 

"Tapi sejak kebelakangan ini, orang tak berhenti datang. Semua orang nak cari gaduh dengan saya. Semua orang nak cakap bukan-bukan terhadap saya. Saya jadi sedih."

-Ebit Lew-

Terima bermacam jenis mesej

Susulan itu, dia memilih untuk mengabaikan mesej-mesej tersebut yang mana tak dinafikan ada juga dari kalangan mereka yang menghantar pesanan berunsur ugutan dan bermacam lagi.

"Saya memang tak takut siapa-siapa sejak kecil. Saya tahu hidup saya Allah yang tentukan, mati saya juga Allah yang tentukan."

"Saya fikir dunia ini tak seindah yang disangka. Walau kita cuba nak bawa kasih sayang, akan ada yang benci dan lawan."

-Ebit Lew-

Mengakhiri videonya, Ebit Lew sempat menadah tangan mendoakan untuk seluruh umat Islam agar dapat kembali hidup dalam suasana dan persekitaran yang penuh kasih sayang.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen