Ternyata Wanita Gemuk Lebih Disukai Lelaki. Ini 5 Alasannya.

Siapa kata wanita gemuk sukar untuk mendapatkan teman lelaki. Malah wanita gemuk boleh kelihatan lebih yakin daripada wanita yang kurus, dan juga lebih mudah mendapatkan pasangan. Nah, kunci adalah keyakinan diri, dan bukan pada berat seseorang. Nah, inilah lima sebab mengapa lelaki lebih suka wanita gemuk. Mari lihat bersama!



1. Lebih ceria.

Berbanding dengan orang yang kurus, orang gemuk umumnya kelihatan lebih ceria? Sikap wanita gemuk yang kelihatan lebih ceria dan mesra telah terbukti melalui penyelidikan saintifik. Satu kajian mendedahkan bahawa wanita gemuk bahkan lebih bahagia berbanding wanita kurus.

Keputusan diperoleh melalui penyelidikan yang dijalankan oleh Littlewoods.com pada 2000 responden wanita. Sekitar 74 peratus peserta lemak mengakui gembira dengan berat badan mereka. Keputusannya dua kali lebih besar daripada wanita yang langsing.

Menariknya, hanya kira-kira 42 peratus wanita langsing yang mendakwa gembira dengan bentuk badan mereka. Dan kira-kira 52 peratus wanita kurus juga mendakwa mahu mempunyai badan yang lebih gemuk, sehingga mereka mempunyai lengkung tubuh yang lebih seksi. Mereka percaya bahawa ia akan menjadikan mereka kelihatan lebih menarik, seperti yang dilaporkan oleh First to Know (29/10).



2. Keyakinan.

Kerana kebanyakan wanita gemuk merasa dengan baik dengan bentuk badan mereka, ia menandakan bahawa mereka mempunyai harga diri yang tinggi. Ada kalanya, wanita gemuk mempunyai pesona yang lebih besar daripada wanita yang kurus.

Semua itu digalakkan oleh keyakinan besar wanita gemuk, sama ada ia berkomunikasi dengan orang baru atau berpakaian. Perlu diingat bahawa memiliki badan yang langsing tidak menjamin seseorang akan sentiasa yakin dengan penampilannya, kerana semuanya bergantung pada keperibadian setiap individu.

3. Tidak rumit mengenai penampilan.

Wanita gemuk biasanya lebih yakin dengan penampilan. Ia menjadikan mereka tidak kisah mengenai rupa. Ini sememangnya boleh menjadi kelebihan untuk lelaki, terutama bagi mereka yang tidak suka wanita yang cerewet tentang rupa.

Sesetengah lelaki lebih suka wanita yang mudah dan tidak kisah mengenai penampilan, terutamanya ketika diminta untuk berjalan kaki. Kerana, lelaki sering merasa kesal jika diminta menunggu wanita bersiap



4. Menarik apabila dijemput untuk keluar makan bersama.

Kerana wanita gemuk tidak begitu prihatin dengan penampilan dan berat badan mereka, mereka boleh menjadi teman wanita yang menyeronokkan untuk dijemput untuk keluar makan. Mereka tidak akan menjejaskan berat badan yang akan meningkat kerana makanan ringan yang kerap. Mereka akan memberi anda banyak maklum balas mengenai tempat makan yang baik dan menyeronokkan untuk dikunjungi.

5. Adorable.

Diakui atau tidak, wanita gemuk juga kelihatan lebih comel daripada wanita kurus. Pipinya yang tembam membuat lelaki tidak boleh tahan mencubit atau menciumnya sahaja.

Berikut adalah lima sebab mengapa lelaki suka wanita gemuk. Adakah anda lebih suka berjumpa dengan wanita yang gemuk atau nipis?

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen