Setahun tak sebumbung, hikmah PKP pasangan ini bersyukur bersatu kembali

Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) memberi kesan kepada segelintir individu. Ada yang mendapat kebahagiaan disebalik perlaksanaan PKP yang berlanjutan.

Seperti usahawan yang dikenali sebagai Nur Amirah ini apabila dia perlaksanaan PKP ini memberi pulang pada dirinya untuk menenangkan dirinya.

Setahun tak sebumbung

Katanya, dia dan suami sudah setahun tidak duduk sebumbung, malah sudah lima kali keluar masuk mahkamah kerana urusan rumah tangganya.

Bagaimanapun, hikmah PKP yang berlanjutan ini telah membuatkan kesnya terpaksa ditunda dan akhirnya dia dan suami memilih untuk berdamai.

 

Allah bagi petunjuk

Mengulas lebih lanjut, ushawan kosmetik menyatakan bahawa dia mengamalkan solat istikharah bagi memohon petunjuk sebelum membuat sebarang keputusan.

Tidak hanya itu sahaja, suaminya juga antara insan yang bersungguh-sungguh mempertahankan hubungan mereka suami isteri sekaligus pertahankan keluarga yang dibina bersama.

Sehubungan itu, Amirah turut menyatakan bahawa dia hanya mengikuti segala yang telah ditentukan dan tidak mahu memberi tekanan kepada dirinya.

Alhamdulillah, ada juga hikmah PKP buat keluarga ini. Semoga terus berkekalan.

 

Anda masih keseorangan?

963,539 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen