Drama di mahkamah. Bapa tarik tangan anak, tak bagi bekas isteri peluk anak

Oleh: Zuzu Yasmine

Penceraian adalah jalan terakhir buat pasangan suami isteri apabila sudah tidak sehaluan lagi. Namun, disebalik penceraian itu anak-anak akan menjadi mangsa ibu bapa mereka.

Seperti yang dilalui oleh seorang budak lelaki ini apabila menjadi rebutan dipercayai selepas ibu bapanya memutuskan untuk berpisah.

Ibu nak peluk sekejap.

Menerusi video yang dikongsikan di TikTok, @izhaikal, memaparkan moment seorang wanita yang cuba memeluk anak lelakinya.

Bagaimanapun, perkara tersebut dihalang oleh seorang lelaki dipercayai bekas suaminya hingga berlaku pergelutan dan tarik menarik tubuh badan anak mereka.

Pihak polis terpaksa campur tangan.

Rakaman video berdurasi 58 saat itu turut dilihat anggota polis yang berada di kawasan tersebut terpaksa campur tangan disebabkan pergelutan itu mungkin akan memudaratkan anak mereka.

Akhirnya dengan bantuan anggota polis, si ibu dapat memeluk anak lelakinya dengan penuh erat dan sebak sebelum memberi amaran kepada bekas suaminya.

Sehubungan dengan pekongsian itu, rata-rata bersimpati akan nasib budak lelaki berkenaan yang tidak tahu apa terjadi pada ibu bapa mereka. Malah, mereka menasihati agar berbaik demi anak-anak walaupun telah berpisah.

Anak jadi mangsa

Tak kesah la apa salah isteri pun

Berpisah pun fikir anak-anak

Jangan libatkan anak

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen