"Tak salah mengingatkan tapi ayat tak kena..." - Netizen kurang senang kenyataan Nadir Al Nuri

Oleh: Zuzu Yasmine

Setelah lama tidak pulang ke kampung halaman, tentunya ramai yang teruja untuk melakukan aktiviti merentas negeri dan berkumpul dengan yang tersayang.

Namun disebalik kegembiraan itu, ada juga pihak yang mengingatkan agar tidak dilupakan pada mereka yang sedang mengalami kesusahan baik yang dekat mahupun jauh di mata.

Jangan lupa saudara Palestin.

Susulan itu, satu ciapan yang dimuat naik oleh aktivis kemanusiaan, Nadir Al Nuri telah menjadi perhatian selepas didakwa seolah-olah ‘mematahkan’ semangat orang ramai yang ingin pulang ke kampung melihat ibu bapa kerana dikaitkan dengan kesusahan rakyat Palestin.

Ciapan tersebut telah menerima pelbagai reaksi di ruangan komen malah ada juga yang mengakui kurang selesa akan kenyataan dari aktivis berkenaan.

Bagaimanapun, ada juga yang menyatakan bahawa mereka tidak melupakan saudara mara seagama di sana namun tidak salah untuk bergembira bertemu dengan ibu bapa di kampung.

Kami faham niat, tapi...

Penggunaan ayat

Terima kasih atas peringatan

Tak perlu perli macam ni

Kami pun struggle juga

Guna ayat ni lebih elok

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen