Nampak muram di hari ulang tahun, reaksi budak lelaki dapat kek dari jiran undang sebak

Menyantuni jiran merupakan antara amalan yang mulia, malah dalam agama juga menuntut kita untuk berbuat baik kepada mereka.

Kejutan untuk anak jiran

Berkongsi kisah hidup berjiran, dia yang menggunakan nama Iman Fauzi ada memuat naik sebuah video di aplikasi Tiktok.

Video berkenaan menyaksikan detik sewaktu dia ingin membuat kejutan untuk anak jirannya (Haikal) yang akan menyambut ulang tahun kelahirannya pada hari itu.

 

Reaksi Haikal pula undang sebak

Dia berhasrat ingin membuat kejutan itu setelah melihat muat naik ucapan dari jirannya di aplikasi Whatsapp bersempena dengan ulang tahun anak sulungnya.

Walaupun, moment itu nampak seronok dan gembira tetapi dari sudut hati yang paling dalam tersentuh melihat reaksi adik Haikal sewaktu menerima kunjungan dari Iman sambil membawa sekotak kek.

"Happy tengok diaorang"

Menjengah pula ke ruangan, tak dinafikan ramai yang mendoakan agar pemuda itu dimurahkan rezeki, namun tak kurang juga yang meluahkan rasa sebak melihat kanak-kanak lelaki itu.

 

"Dia mesti akan ingat sampai bila-bila"

"Teringat waktu kecil..."

Hal itu secara tak langsung membuatkan mereka terimbau kenangan waktu kecil dahulu yang juga pernah berada di posisi Haikal apabila tidak dapat menyambut hari istimewa macam kawan-kawan yang lain dan sebagainya.

 

 

 

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen