'Steady' bawa anak kecil berbasikal di laluan sesak, tindakan individu ini buat netizen gerun

Aktiviti berbasikal kini makin popular dalam kalangan orang ramai. Pun begitu, sikap segelintir penunggang yang sambil lewa membuatkan kerajaan akhirnya mengeluarkan akta undang-undang ke atas mereka yang pentingkan diri sendiri.

Misalnya dengan mengenakan kompaun sekiranya mereka berbasikal di lebuh raya seperti kejadian yang tular beberapa hari kebelakangan ini.

Bawa anak berbasikal di laluan sesak

Selain itu, tindakan sepasang suami isteri ini juga boleh dikategorikan amat berbahaya kerana membawa anak mereka yang masih kecil ketika membuat aktiviti berbasikal.

 

Lebih menggerunkan lagi, jika kita lihat menerusi perkongsian pemilik akaun Facebook bernama ZDY, pemilihan kawasan mereka jelas sekali tidak bersesuaian kerana laluan tersebut merupakan laluan utama bagi kenderaan berat seperti kereta dan juga motor.

"Jalan tak sesuai"

Susulan perkongsian, tak dinafikan ruangan komen agak dingin dengan pelbagai respon yang rata-ratanya berang dengan sikap pasangan itu.

"Kenapa buat anak macam tu?"

"Nyawa anak bang..."

"Benda belum jadi bolehlah tenang..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen