Tertidur dalam surau tunggu ibu kerja, budak lelaki dipuji tak banyak ragam

Kesibukan segelintir ibu bapa di luar sana menyebabkan mereka mengambil keputusan untuk mengupah pembantu rumah bagi menguruskan hal berkaitan rumah dan juga anak-anak mereka agar terbela.

Tawakal bawa anak pergi kerja

Namun, ia akan menjadi sedikit sukar apabila pembantu rumah ini bercuti kerana tiada siapa akan menggantikan tugas mereka dan sebagai jalan akhirnya salah seorang dari suami isteri perlu membawa anak-anak ke pejabat.

 

 

 

 

 

Begitulah juga yang dilalui oleh wanita ini yang mana dalam waktu sama menjadi kerisauan buatnya jika si anak buat hal seperti memprotes atau menunjukkan kelakuan peliknya sehingga mengganggu tugas staf lain.

Syukur anak memahami

Walaubagaimanapun, siapa sangka tanggapan wanita itu meleset selepas dia melihat anaknya nyenyak tidur di dalam surau pejabat sementara tunggu si ibu selesai mesyuarat.

 

"Bijaknya dia, faham kerja orang tua"

Menjengah ke ruangan komen, rata-ratanya memuji budak lelaki itu dan berharap agar dia menjadi anak yang baik untuk ibu bapanya.

"Baiknya dia..."

 

Anda masih keseorangan?

1,009,872 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen