Dah puas cari pasangan hidup, pemuda tekad merisik rakan sekerja -"Tak payah couple-couple..."

Oleh: Zuzu Yasmine

Orang kata kuman seberang laut boleh nampak, gajah depan tak nampak. Sama jugalah dalam hal jodoh ini, yang depan mata biasanya orang tidak kisah lebih mencari yang jauh di mata.

Lamar rakan sekerja.

Situasi yang hampir sama dilalui pemuda dikenali sebagai Naufal Isfahan Hasmee ini apabila memilih rakan sekerjanya yang dikenali Nurul Annisa sebagai pasangan hidupnya.

Menurut perkongsian pemuda berusia 27 tahun itu di Instgaram dan TikTok menyatakan bahawa kesukaran mencari suri hati membuatnya beranikan diri merisik gadis tersebut.

“Susah sangat cari jodoh, sudahnya terus pergi merisik kawan sekerja. Selesai,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Dalam video yang dikongsinya itu, memaparkan moment romantis apabila membawa bakal isterinya membeli sebentuk cincin di sebuah kedai emas.

Pemuda yang mesra dengan panggil Izz itu turut berkongsi kelebihan yang ada pada gadis berkenaan hingga memilihnya sebagai pasangan hidup.

“Manis itu tarikkan, tapi sentiasa mengaku salah & sentiasa mintak maaf itu idaman. Macam tak percaya je tiba-tiba dah jadi tunang,” kongsinya.

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, rata-rata warganet turut tumpang gembira selain mendoakan urusan pasangan tersebut dipermudahkan. Malah, ada juga yang memuji kemanisan gadis pilihan jejaka tersebut.

Cari jauh-jauh rupanya, depan mata

Manis orangnya

Tahniah, moga dipermudahkan urusan

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen