Belum 'move-on' kekalahan JDT, geng remaja 'menganjing' siap buat jersi jadi alas kaki

Oleh: Shasha Zack

Masih terasa bahang kemenangan KL City menumpaskan JDT tempoh hari dengan mencatat mata 2-0. Justeru, perlawanan tersebut masih menjadi buah mulut netizen yang ternyata masih belum 'move on' dengan kemenangan baik kekalahan yang diperoleh.

Buat jersi jadi lap kaki

Rentetan itu, penyokong dari dua pasukan ini masih terkesan dengan keputusan yang diperoleh.  Terbaru, tular mengenai penyokong yang terlampau rancak 'menganjing' pasukan JDT dengan menjadikan jersi pasukan tersebut sebagai lap kaki ekoran kekalahan mereka.

Video yang tular tersebut berleluasa di media sosial dan telah dikongsikan semula oleh Prince Ren di akaun Facebook miliknya.

"Tak ada adab. Masuk dalam menjerit lah kau kuat2.."

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen ternyata 'panas' dengan kelakuan geng remaja ini yang disifatkan sangat melampau dan biadap. Ada yang berharap mereka bakal dimasukkan ke dalam lokap atas kelakuan tidak bermoral yang ditunjukkan.

"Takut jodoh diorang ni semua orang johor.."

Ada juga yang terlampau bengang dengan tindakan mereka sehingga mendoakan mereka dikurniakan jodoh dari orang Johor.

"Tkde semangat sukan betul lah.."

Ada juga netizen yang menyifatkan geng remaja ini sebagai individu yang berperangai kebudak-budakan yang tidak boleh menerima keputusan perlawanan dengan hati terbuka.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen