Cuaca terlalu sejuk, penduduk Cameron Highlands berdepan nasib minyak masak beku

Cameron Highlands kini makin mendapat tumpuan dari pelancong dalam negara selepas kerajaan membenarkan sempadan negeri dibuka bagi aktiviti pelancongan.

Meskipun cuaca di sana agak sejuk, ditambah pula dengan musim hujan, namun tidak sedikitpun menjadi penghalang buat pengunjung untuk menikmati percutian mereka bersama rakan dan keluarga.

Minyak masak Cameron membeku

Walaubagaimanapun, siapa sangka ada kisah lain yang menghimpit penduduk sekitar susulan perubahan cuasa itu yang mana perkongsiannya ada di muat naik oleh makcik_google di laman Tiktok.

 

Dalam hantaran itu, menyaksikan keadaan minyak masak di rumahnya yang membeku dek kerana cuaca sejuk yang berpanjangan di Cameron Highlands.

Ia secara tak langsung menyukarkan penduduk sekitar bukan sahaja untuk memasak, hatta untuk mengeringkan baju juga kerana cuaca yang tidak menentu, mujur ada penyediaan mesin kering di dobi berdekatan.

"Naik beku minyak"

Menjengah ke ruangan komen, ramai tidak menyangka minyak masak di sana akan bertukar beku disebabkan oleh perubahan cuaca kerana menurut mereka ia merupakan pengalaman pertama melihat kejadian itu.

"Sejuk sangat tu"

 

"Nasib dekat sini panas"

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen