Pemandu tak mengaku langgar kucing, lelaki mengamuk siap suruh bersumpah di masjid

Kesal dengan khabar kematian belasan ekor kucing miliknya, lelaki mengamuk selepas berjaya mengenal pasti pemilik kenderaan yang tidak bertanggungjawab memperlahankan kenderaannya ketika melalui kawasan tersebut.

Mengamuk pemandu tak mengaku langgar kucing

Detik kejadian dapat dilihat menerusi perkongsian Ahmad Rabbani di laman Facebook, dia telah memarahi seorang pemandu kereta Honda berwarna putih yang telah membawa melebihi had laju sehingga melanggar seekor kucingnya hingga mati.

 

 

Namun, pemandu terbabit yang kelihatannya sudah lewat usia mengaku tidak bersalah membuatkan pemilik video bertambah berang kerana dia enggan bertanggungjawab.

Angkat sumpah di masjid

Tampil dengan satu lagi video, lelaki terbabit meminta agar pemandu itu membuat pengakuan terbuka dengan melafazkan sumpah di masjid bagi membuktikan bahawa dia tidak melakukan hal itu.

 

 

 

"Betul ke apa kau buat?"

Walaubagaimanapun, ada segelintir pihak yang kurang bersetuju dengan tindakan lelaki terbabit yang dianggap agak keterlaluan.

 

"Tuan kucing lah kena jaga..."

 

 "Memang tak patut bawa laju..."

Namun, tak kurang juga bahawa ia tindakan yang wajar kerana dapat memberi kesedaran kepada orang lain agar sentiasa berhati-hati ketika memandu di kawasan taman perumahan.

 

"Janganlah gaduh beria..."

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen