"Kehilangan pekerja paling setia..." -Majikan luah rasa sebak, pekerja kesayangan tamat permit lepas 16 tahun bersama

Oleh: Shasha Zack

Banyak pekerja warga asing yang memenuhi peluang pekerjaan di negara kita, rata-ratanya disenangi oleh majikan atas sikap jujur dan rajin yang ditunjukkan.

Sama lah dengan perkongsian lelaki ini, yang menyayangi pekerjanya malahan pemberhentian pekerja warga asing tersebut menjadi kehilangan besar buat majikan ini.

"Berakhir sudah permit kerja."

Menerusi Facebook Sufi Amin, dia meluahkan rasa sedihnya atas kehilangan pekerja yang sangat disenangi dan disayangi disebabkan permit permit warga asing tersebut telah tamat tempoh.

Setelah 16 tahun berkhidmat dengannya, dia merasa sangat terkilan bakal kehilangan seorang pekerja setia atas faktor permit tidak dapat diperbaharui kerana umur pekerja tersebut.

"Memang aku engineer, tapi di atas kertas, di atas tapak kaulah engineer sebenar..."

Coretan lelaki ini sebagai majikan warga asing berkenaan ternyata sangat berbekas di hati sehingga setiap yang ditulis membuatkan netizen yang membaca turut merasa sedih atas kehilangan yang bakal dihadapi.

Dia juga dilihat sangat menyayangi pekerja ini dan mendoakan agar pekerja kesayangannya itu bahagia bersama keluarga tercinta.

"Aku minta kau halalkan titik peluh kau bersama aku. Halalkan ilmu yang telah kau beri pada aku."

"Memang aku engineer tapi atas kertas, di atas tapak kaulah engineer yang sbenar. Masa muda aku banyak aku habiskan untuk menuntut ilmu dari dia. Sekarang ilmu itu aku akan gunakan untuk semua orang."

"Terima kasih untuk 16 tahun bersama aku susah senang..."

Majikan ini juga tidak lupa mengucapkan terima kasih ke atas pekerjanya yang setia berkhidmat selama 16 tahun atas pengalaman dan kehidupan yang mereka lalui dalam susah dan senang bersama-sama.

"Menusuk jiwa bang..."

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut tersentuh membaca coretan penghargaan majikan ini terhadap pekerjanya. Malahan mereka juga kagum dengan sikap rendah diri seorang majikan yang berterima kasih pada pekerja dan melayan warga asing dengan baik.

"Semoga dimurahkan rezeki..."

"Sedihnya baca, kenangan 16 tahun takkan boleh lupakan..."

Anda masih keseorangan?

1,115,257 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen