"One step closer"- Lelaki dicurangi bakal tunang, guna semua barang persiapan 'bina mahligai' dengan orang lain

Oleh: Shasha Zack

Beberapa bulan ini, kita didedahkan dengan janji manis sehidup semati pasangan yang cuma sia-sia apabila pengakhiran hubungan ternyata dengan orang lain.

Situasi sama menimpa seorang lelaki yang tergamam dicurangi teman wanita dan ternyata mengikat tali pertunangan dengan orang lain.

"Seperti dibunuh tapi tak mati..."

Perkongsian @fakhrulhz menceritakan segala usahanya membuat persiapan tunang bersama kekasih tercinta. Mereka tinggal menunggu hari untuk sah bergelar pasangan bertunang, namun segalanya tidak berjalan seperti dirancang.

Suatu hari, tiba-tiba teman wanitanya kerap mencari pasal dan di situlah bermula episod duka merekaa. Wanita tersebut memilih utnuk meninggalkannya dan menggunakan semua persiapan baik dari segi pelamin, baju dan lebih parah tarikh bertunang untuk 'bersama' dengan lelaki lain.

"Peh, tarikh, pelamin, baju semua sama. Sumpah pedih..."

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen berasa kesal dan simpati terhadap dugaan yang menimpa lelaki ini. Malahan, mereka mendoakan agar lelaki ini berjumpa dengan wanita yang tepat, yang mampu membahagiakan dirinya kelak.

Dalam pada itu, ramai yang mengecam tindakan bekas kekasihnya yang tidak berhati perut dan sanggup melayan lelaki yang telah berusaha bersungguh-sungguh demi mengahalalkannya.

"Saya dan suami dulu sama2 cari duit hantaran..."

"Syukur la tak jadi tunang pon..."

"Kenapa ek wujud orang macamni..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen