Ciri-ciri Wanita Hebat Pilihan Hati Lelaki.

Orang yang kuat bukanlah orang yang dapat mengalahkan orang lain dengan kekuatan. Tetapi dia mampu menahan dirinya sendiri disaat marah. Begitulah kata Rasulullah s.a.w mengingatkan kita tentang orang yang hebat.

1. Cool hadapi masalah.

Untuk mengetahui betapa coolnya seorang wanita hebat, cuba uji mereka dengan membuat perkara-perkara yang mereka tidak sukai. Jika wanita itu tetap bersikap tenang. Itulah tanda dia seorang yang hebat. Lelaki, kalau jumpa wanita begini, boleh ambil dia sebagai isteri.

2. Hidup sentiasa positif.

Mulutnya susah untuk mengugkapkan kata-kata negatif, tingkah lakunya baik, mengamalkan perintah agama dengan sempurna dan menghormati orang lain. Bila bersamanya, terasa tenang.



3. Berani meminta maaf.

Siapa pun pernah melakukan kesilapan. Tetapi, orang hebat akan sentiasa meminta maaf kepada orang lain sekalipun dia tidak melakukan kesilapan. Kerana orang yang meminta maaf ini adalah ‘hero.’ Dia dapat menundukkan egonya.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen