Pernah hutang waktu hidup, wanita tak izin jenazah dimandikan sebelum waris bayar

Kita tahu bahawa tak semua orang di dunia ini mempunyai kehidupan yang baik, sehingga ada yang sanggup berhutang untuk meneruskan kelangsungan hidup.

Pun begitu, janganlah pula kita lupa untuk melunaskannya kerana berat beban yang perlu ditanggung dibawa sampai akhir hayat, bahkan sehingga kita tiada pun ahli keluarga lah yang perlu menyelesaikan bayaran yang dibuat.

Jenazah tak dibenarkan mandi

Mengambil iktibar dari perkongsian wanita ini, perkampungannya telah digemparkan dengan kisah menyayat hati bilamana jenazah individu yang baru sahaja meninggal dunia tidak dibenarkan untuk dimandikan.

 

@inisial_a.93 astagfirullah jenazah di tahan untuk di mandikan gara² hutang, betul² tdk ada hati nuraninya#EfekRamadan ♬ bunyi asal - 𝓫𝓾𝓷𝓰π“ͺ#gsttteam

 

Menurut pemilik akaun, sewaktu hayat arwah, dia pernah berhutang dan masih belum dilunaskan sehingga akhirnya ajal menjemput.

Wanita tuntut keluarga arwah selesaikan hutang dulu

Jadi, pemiutang berkenaan mengambil keputusan untuk menangguh pengurusan jenazah hingga waris atau ahli keluarga arwah menyelesaikan semuanya.

 

@inisial_a.93 Balas @aufarrifkihamizan β™¬ suara asli - seeeyou

 

"Ini pengajaran buat kita" 

Mungkin kita nampak cara itu kejam, tetapi dari sudut lain dia hanya ingin memudahkan urusan arwah di kehidupan seterusnya kerana tahu betapa hebatnya azab menanti roh orang yang berhutang.

 

"Allah masih sayangkan dia"

"Itulah yang terbaik di mata Allah"

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen