Cucuk rapat ambulans semata-mata nak laju, tindakan van biru bawa pekerja kilang dikecam

Oleh: Shasha Zack

Setiap kali ada ambulans yang lalu, sudah termaktub peraturan bagi pengguna jalan raya untuk memberi laluan pada mereka yang sedang bergegas untuk membawa pesakit ke hospital.

Namun begitu, tular satu video menunjukkan sebuah van biru yang mengambil kesempatan atas apa yang berlaku, cucuk belakang ambulans tersebut semata-mata nak laju!.

"Van ikut rapat ambulans APM dalam kesesakan lalu lintas..."

Menurut video, kejadian yang berlaku di lebuhraya Pasir Gudang itu menunjukkan lebuhraya yang sesak, dibelah ambulans APM namun telah 'dimanfaatkan' van biru dipercayai membawa pekerja kilang.

Dalam video, dapat didengari kemarahan dari anggota di dalam ambulans akan sikap pemandu van yang tidak bertanggungjawab.

 

@majoritiofficial Sebuah van mengekori rapat ambulan APM ketika dalam kesesakan lalulintas di Lebuhraya Pasir Gudang arah Perling.Kejadian berlaku sekitar 6.34 petang pada Selasa - 26/4/2022.#van #tular #ambilkesempatan #ambulan ♬ original sound - majoritiofficial

"Kalau jenis macamni perangai, bahaya yang naik van..."

Tinjauan ke ruangan komen mendpaati rata-rata netizen tidak berpuas hati dengan apa yang dilakukan oleh van tersebut dan menggesa agar pemandu ditahan pihak berkuasa.

"Apa jenis manusia pon tak tahu la.."

"Polis kena ambik tindakan."

"Van bawak geng Rohingya.."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen