"Jika ada pahala puasa aku hari ni, semuanya untuk kau Yun..." -Rakan arwah

Kemalangan maut membabitkan lima sekawan pada awal pagi tadi, benar-benar meninggalkan kesan kepada hampir seluruh rakyat Malaysia ketika ini.

Meskipun bukan kenalan rapat, namun apabila mengenangkan keadaan mangsa ketika kejadian membuatkan kita ikut berduka dan terkilan.

Rakan kongsi mesej akhir arwah

Berkongsi luahannya di Tiktok, pemilik akaun bernama Amir Syafiq ada memuat naik sebuah video menyaksikan gambar tangkap layar mesej terakhir bersama dengan arwah salah seorang mangsa kemalangan iaitu Nasrun.

 

@mirpik00

Simpan sini kenangan

♬ original sound - D_Anna Keysha

 

Bukan itu sahaja, Amir juga ada berkongsi muat naik gambar arwah sebelum terlibat dalam kemalangan bersama empat rakan lain.

"Semua pahala ni untuk kau"

Ujarnya, sahur pada hari itu terasa berbeza kerana dalam doanya selepas solat diselitkan sekali dengan nama penuh arwah.

Besar harapannya agar doa yang dikirimkan untuk arwah diangkat terus ke langit, malah sekiranya ada pahala untuk puasanya hari itu, dia juga ingin mengirimkannya kepada arwah

"Tak kenal dia, tapi ikut sedih"

Menjengah ke ruangan komen, ramai mendoakan kebaikan buat arwah mangsa terlibat, namun tak kurang juga yang meluahkan rasa sebak mengenangkan tragedi yang menimpa.

"Moga ditempatkan bersama orang beriman"

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen