"Orang baik ramai sayang." - Masjid USAS penuh jemaah solat jenazah, ramai terkesan pemergian 5 sekawan

Oleh: Shasha Zack

Nahas yang mengakibatkan 5 sekawan rentung di Terowong Menora benar-benar memberikesan kepada seluruh rakyat Malaysia.

Dalam beberapa video yang dikongsikan, masjid USAS didapati penuh dengan orang ramai yang memberi penghormatan terakhir dan sama-sama mendirikan solat jenazah buat mangsa yang terkorban.

"Penuhnya masjid..."

Perkongsian dari kenalan terdekat menunjukkan betapa penuhnya masjid, menunjukkan seluruh umat Islam yang turut sama mengambil peluang mendoakan agar roh mangsa tergolong dalam kalangan orang-orang beriman.

Situasi tersebut mengundang sebak ramai umat Islam, tidak kira yang mengenali atau tidak, sama-sama bersatu hati sebagai saudara seIslam, solat jenazah buat semua mangsa..

@adibaizat__ penuhnya masjid πŸ₯ΊπŸ€²πŸ» #kemalangan #terowongmenora #ipohperak #fyp #foryou ♬ Owner sound hensem - π•½π–Šπ–π–žπ–‘π–žπ–—π–Žπ–ˆπŸ₯€

 

"Ramai orang sayang, sampai penuh masjid..."

@shafiqalsukri Ramai orang sayang.. sampai penuh masjid. Selamat tinggal sahabat .. berbahagialah kalian di Negeri Abadi ✨πŸ₯° #pelajarusas #kemalangan #terowongmenora #ipoh #universitisultanazlanshah ♬ Syaikhona - Muhammad Hadi Assegaf

 

"Orang soleh Allah sayang..."

Di ruangan komen, rata-rata netizen sebak melihat beberapa perkongsian yang tular, menunjukkan masjid yang dipenuhi orang Islam menunjukkan betapa baiknya 5 arwah yang meninggal dunia, hingga ramai yang datang mendoakan, dan solat jenazah buat mereka.

"Sumpah terasa even tak kenal arwah..."

"Ramainya nanti malaikat Rahmat sambut mereka..."

"Walaupon tak kenal, terbit rasa sedih atas kehilangan..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen