Berjaya hamil lepas mandi tasik, netizen risau ramai percaya benda khurafat –“Boleh terpesong.”

Oleh: Zuzu Yasmine

Setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga pastinya menginginkan zuriat dari darah daging mereka sendiri. Bagaimanapun, rezeki setiap orang itu berlainan. Boleh jadi ada yang dikurniakan ada dengan segera namun ada juga yang sebaliknya.

Pastinya pelbagai usaha yang dilakukan untuk menimang cahaya mata ini, baik menggunakan teknologi moden mahupun mengikut petua orang lama-lama.

Malah, ada juga yang cuba mandi di Tasik Dayang Bunting yang terkenal kisah berjaya membuat ramai wanita berjaya hamil.

Berjaya hamil lepas mandi di Tasik Dayang Bunting?

Bagaimanapun, seorang pengguna Twitter dikenali sebagai Malissa Ali mendakwa bahawa perkara tersebut adalah khurafat malah boleh memensongkan orang.

@royalkaftan #tasikdayangbunting #langkawi #tasikdayangbuntinglangkawi #tasikdayangbunting ♬ Easy On Me (Remix) - Talei Takayawa

Malissa juga turut mempersoalkan mereka yang berjaya hamil seminggu selepas pulang dari tasik tersebut kerana merasakan perekara itu merepek.

Sehubungan dengan perkara itu, rata-rata warganet turut berkongsi pengalaman mereka yang pernah ke sana.

Bahkan, mereka juga mendakwa bahawa kisah tasik tersebut jaya membuat ramai wanita hamil juga telah lama tular dari sebelum adanya internet.

Benda dah lama kecoh

Tasik ni seram

Benda mengarut

Ada mati lemas?

Ikhtiar je, bukan khurafat

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen