Isteri minta cerai, suami paksa pulang semua barang kemas, mas kahwin RM20K - "Bayar dulu baru pergi!."

Oleh: Shasha Zack

Disangka bakal mengecap habagia setelah berkahwin kali kedua, namun siapa sangka pengakhiran buat wanita ini lebih ngeri dari perpisahan pertama.

Itulah yang dilalui Rohimah, ketika dia menyangka suaminya dari Turki bakal membahagiakannya dan anak-anak, namun sangkaannya meleset. Lelaki tersebut enggan membiayai anak-anak kandungnya lalu Rohimah nekad meminta cerai.

Suami Letak Syarat Sebelum Berpisah, Isteri Dipaksa Pulang Mas Kahwin & RM20K

Rohimah dipaksa pulangkan semua barang kemas, mas kahwin baru boleh bercerai

Sedih dan menyayat hati, Rohimah diletakkan syarat tak masuk akal ketika dia dipaksa memulangkan segala barang kemasnya, malahan lebih teruk mas kahwin sebanyak RM20,000, barulah mereka boleh berpisah, lapor Tribunnews.

Suami Letak Syarat Sebelum Berpisah, Isteri Dipaksa Pulang Mas Kahwin & RM20KPilunya Rohimah Baru 2 Bulan Menikah Sudah Cerai dengan Suami Turki

"Dia siap pegang dokumen peribadi, kalau tak bayar takkan dapat semula..."

Tambahan pula, lelali Turki tersebut mengeruhkan keadaan dengan memegang segala dokumen peribadi Rohimah termasuk pasportnya, dan diugut jika segala yang disuruh tidak dipulangkan, maka dokumen peribadi juga tidak akan dikembalikan.

Bingung dan tertekan, Rohimah nekad untuk lari dari suaminya di samping kasihan dengan naisb yang menimpa anak-anaknya. Malahan, dia juga malu untuk meminta bantuan orang lain dan berdoa dapat segera pulang ke kampung halamannya.

Rohimah Cerai dengan Suami Baru Pria Turki, Alasannya Menyedihkan - ShowBiz  Liputan6.com

Kini di Turki, ini 9 momen Rohimah kumpul bareng keluarga suami

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen