14 hari tunggu kekasih hati pulang, gadis sebak ‘borak’ bersama jasad untuk kali terakhir

Oleh: Zuzu Yasmine

Sebelum ini, Indonesia dikejutkan dengan khabar duka akan anak kepada Gabenor Jawa Barat, Ridwan Kamil iaitu Emmeril Khan Mumtadz yang dikatakan maut selepas dibawa arus sungai ketika mandi di Sungai Aare, Bern, Switzerland.

Difahamkan, sepanjang seminggu misi pencarian di sana, tiada sebarang penemuan hingga membuatkan keluarga berkenaan reda dan pulang ke Indonesia.

@kang.so_ra indah banget pesona sungai Aare, berasa lihat milky blue. BTW semoga anaknya pak Ridwan Kamil cepat ditemukan ygy. #ridwankamil ♬ TAK INGIN USAI SADVIBES VERSION - sadvibes🥀

Mayat jumpa lepas 14 hari hilang.

Bagaimanapun, selepas 14 hari kehilangan arwah, jasad pemuda berkenaan ditemui kira-kira jam 6.05 pagi di empangan berhampiran oleh seorang penduduk di sana.

@alditaputri0 #emmerilkahn #ridwankamil #ataliapraratya ♬ Bila Tiba - UNGU

Malah, semalam mayat arwah dikatakan telah selamat tiba di Indonesia dan proses pengebumian juga telah dilaksanakan.

@kang.so_ra

Welcome Home, Eril 😊

♬ original sound - Novitha Tembhems - November_february🖤

Kekasih hati berbual dengan jasad.

Kehilangan itu bukan sahaja menyedihkan ahli keluarga namun juga kekasih hati Eril iaitu Nabila Isham Nurhabibah malah gelagat gadis itu menjadi perhatian ramai selepas terlihat sedih serta berbicara di sisi Allahyarham ketika mengunjungi loksi ‘penghormatan terakhir’.

@aisyhnrz22 Ngobrol dengan keadaan yang berbeda💔🥀 #eril #ridwankamileril #emmerilkahn #ataliapraratya ♬ suara asli - Dunia Konten

@nescafelatte___ #eril #nabilaishma ♬ You're Gonna Live Forever in Me - John Mayer

Disambut ramai

Bukan itu sahaja, ketibaan jasad Allahyarham di Indonesia juga disambut ramai warga di sana bagi menghormati pemgerian tidak disangka-sangka itu.

@cicilalangbutik Alhamdulillah, kurang lebih pukul 20.00 rombongan jenazah a Eril, alm. Emmeril Khan Mumtadz bin Ridwan Kamil tiba di Gedung Pakuan. Antusias warga yang menunggu datangnya jenazah sangat tinggi. Hujan, ga jadi penghalang. Kita tetep berdiri menunggu. Bukan warga Bandung saja yg datang, banyak juga warga yang datang dari luar kota. Allah menyayangimu a, kita juga mencintaimu. Husnul khotimah a Eril 🤲🤲🤲, Insya Allah syahid. Seluruh cinta untukmu dan keluargamu a ❤️ #emmerilkhanmumtadz ♬ suara asli - ✨CICILALANG BUTIK✨

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen