Terpengaruh drama ‘Melur Untuk Firdaus’, pemuda Indonesia gigih praktis cakap Melayu dipuji

Oleh: Zuzu Yasmine

Drama ‘Melur Untuk Firdaus’ nampaknya bukan sahaja mempunyai peminat di negara ini namun juga dari negara seberang. Malah lakonan dua artis baru Meerqeen dan juga Anna Jobling berjaya menambat hati ramai dengan keserasian mereka.

Terjebak drama Melayu.

Sehubungan itu, salah seorang peminat drama berkenaan yang merupakan pemuda dari Indonesia berkongsi gelagat dirinya selepas ‘terpengaruh’ dari drama tersebut.

Dalam video yang dimuat naik oleh pengguna TikTok Duffahl ini berkongsi pandangannya ketika menonton siri drama berkenaan tanpa sebarang bantuan sari kata.

@duffahl ini true story #meluruntukfirdaus #meluritumelati ♬ suara asli - gabut woi

Menerusi video berkenaan, pemuda tersebut begitu ‘try hard’ untuk bertutur dalam Bahasa Melayu meskipun sebutannya kurang jelas namun, masih ada beberapa perkataan yang boleh difahami.

Melihat ke ruangan komen, rata-rata warganet terhibur melihat gelagat pemuda berkenaan. Malah, rata-rata mereka juga mendakwa bahawa segelintir rakyat Malaysia cukup pakar menonton sinetron tanpa sari kata.

Tengok Sinteron tanpa subtitle

Terpengaruh sama

Bunyi pelik tapi masih okay

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen