Tak rela diceraikan suami, wanita jatuh pengsan sebelum lafaz talak

Oleh: Zuzu Yasmine

Perkahwinan yang dibina bukan untuk saling menyakiti malah bukan juga untuk berpisah, namum jika sudah tiada daya untuk mempertahankan hubungan tersebut pasti itu jalan yang terbaik.

Bagaimanapun, tidak ramai yang berani mengambil langkah tersebut terutama memikirkan anak-anak yang masih perlu kasih sayang kedua ibu bapa mereka.

Wanita tak nak bercerai dengan suami.

Hal yang sama dilalui oleh seorang wanita di Indonesia ini apabila seakan tidak menerima tuntutan penceraian daripada suaminya.

Dalam video yang dikongsikan oleh pengguna TikTok dikenali sebagai Florent.ang itu memaparkan wanita tersebut cukup lemah sehingga pengan di kerusi ruangan menunggu ketika menunggu waktu masuk sidang.

@florent.ang #repost #xyzbca #fyp ♬ Tak Ingin Usai - Keisya Levronka

Bukan itu sahaja, keadaan bertambah pilu apabila keadaan wanita itu tidak diendahkan oleh suaminya malah lelaki berkenaan memilih untuk duduk berjauhan dari isterinya.

@florent.ang Balas @sarah.collection18 Sepertinya Ibu ny Masih Cinta Dan Gamau Pisah.. Akhirnya Suaminya Mau Cabut Perkara..😏#FLKS #repost #FLKS #Mentalhealth ♬ Tak Ingin Usai - Keisya Levronka

@florent.ang Balas @florent.ang #Mentalhealth #FLKS #repost ♬ suara asli - Floren

Difahamkan, kejadian itu dirakam seorang wanita ketika menemani rakannya ke lokasi sebagai saksi perpisahan.

Melihat ke ruangan komen, rata-rata warganet turut bersimpati akan nasih yang menimpa wanita berkenaan.

Mereka juga geram akan tindakan lelaki tersebut yang tiada belas kasihan sekaligus berharap wanita bersebut reda dengan apa yang terjadi.

Memang susah awalnya

Ibunya mesti sedih sangat

Lebih sakit kalau bersama

Artikel Lain

Tinggalkan Komen