Hanya berjalan kaki menuju tanah suci, lelaki 52 tahun menangis bila sampai di Mekah untuk tunai haji

Oleh: Shasha Zack

Seorang lelaki berusia 52 tahun menggemparkan dunia ketika dia hanya berjalan kaki menuju ke mekah untuk menunaikan haji selama 11 bulan!.

Berasal dari United Kingdom, Adam Muhammad tidak dapat menahan air mata saat tiba di tanah suci dengan sebuah troli yang digunakan sebagai tempat berteduh, ditemani seekor anjing jalanan bernama Serbia.

Rentas 9 negara

Adam difahamkan merentasi 9 negara dari United Kingdom, untuk tiba ke Mekah. Pada Ahad lalu, misinya berjaya setelah dia berjaya tiba di sana dan akui hal ini dirancang tiba-tiba.

@kk.8486 Mashallah #☝️ #fyp #uktomeccabyfoot #foryou #2022 ♬ original sound - To go Mecca by foot

Menerusi kemas kininya, Adam selalu dibantu oleh bebrapa individu untuk menolak trolinya bagi memudahkan perjalanan di samping memmberi Adam sedikit masa untuk berehat. Saat tiba di sana, Adam disambut meriah dan mesra oleh penduduk setempat.

@kk.8486

 

♬ original sound - To go Mecca by foot

 

Sebak bila dah sampai, terimbau onak diri sepanjang perjalanan

Apabila tiba di tanah suci, Adam terus menangis kerana terharu perjalanannya selama 11 bulan yang penuh dengan dugaan akhirnya membuahkan hasil. Dia juga trut terimbau kenangan pernah diganggu oleh beberapa orang yang tidak dikenali.

Para netizen yang selama ini mengikuti perjalanan Adam turut sebak tatkala melihat kejayaan lelaki berusia 52 tahun itu akhirnya berjaya mencapai impiannya.

@kk.8486 Mashllah🙏❤️#☝️ #fyp #uktomeccabyfoot #adam#foryou #makkah #welcome2022 ♬ original sound - To go Mecca by foot

"MashaAllah happy.."

@kk.8486 Mashllah happy😍#☝️ #fyp #foryou #uktomeccabyfoot #لاالەالااللە_محمد_رسول_الله🤲🏻🖤 ♬ original sound - To go Mecca by foot

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen