"Kakak Jahidah tak banyak berubah, mungkin dia akan tetap terlantar di katil..." - Adik

Oleh: Shasha Zack
Kes mengenai Jahidah, seorang isteri yang parah dipukul suami hingga mengalami kerosakan otak kekal meraih perhatian ramai sejak kejadian yang berlaku 4 Mei 2021.
 
Mangsa yang hamil 4 minggu difahamkan mengalami kecederaan parah di kepala hingga sebahagian tengkorak terpaksa dibuang akibat pendarahan selain rahang, tulang belakang serta rusuk retak.
 
Jahidah positif COVID-19

"Keadaan kakak Jahidah tak banyak berubah..."

Terbaru, kemas kini daripada adik Jahidah yang dimuat naik menerusi Tiktok, menunjukkan keadaan Jahidah yang dikatakan tiada perkembangan.

Lebih sayu, Ziahzara menyatakan bahawa Jahidah mungkin akan terlantar dia atas katil selama-lamanya susulan kerosakan otak yang dialami.

@ziahzara15 keadaan kak Jahidah tak banyak berubah..#ziahzara #babyajaib #mangsaderasuamidayus #braindamage #oku #eshannufail #babyjahidah ♬ Sudah Tak Cinta - Busking Version - Darulaman Buskers & Shaa

"Dari seketul darah berusia 4 minggu..."

@ziahzara15 Replying to @mawarmaziyah Dari seketul darah berusia 4 minggu dalam rahim ibu yg koma..#eshannufail #babyajaib #babyjahidah ♬ suara asli - π˜Ώπ™”π™Žπ™π™Šπ™π™”_ - f.dy2nd

"Kenapa nak mendera, kalau tak sayang tolong tinggalkan..."

Tinjauan ke ruangan komen mendpaati rata-rata netizen sayu melihat keadaan terkini Jahidah yang nampaknya tiada perkembangan positif setakat ini. Walaubagaimanapun, ramai yang mendoakan kesembuhan buat Jahidah dan berharap ada pelangi selepas hujan.

"Tunggu Nufail besar dia tuntut kat bapak dia..."

"Kerana seorang lelaki dia terlantar seumur hidup..."

"Setiap kali tengok dia, gugur air mata saya..."

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen