Lawan silat dengan cara kotor, lelaki dicekik dan 'dibantai' buat penonton merusuh sebab tak puas hati

Oleh: Shasha Zack

Tular satu video menunjukkan satu perlawanan silat yang tidak adil di mana pihak lawan telah melakukan kekerasan, 'membantai' pihak lawan hingga menimbulkan rusuhan.

Kejadian yang berlaku di Surabaya itu difahamkan ketika berlangsungnya perlawanan silat di dalam gelanggang yang ditonton ramai orang.

"Siap pukul leher, cekik tu bahaya..." - Netizen

Perkongsian yang tular di Tiktok itu menunjukkan pihak lawan yang memakai baju berwarna merah nampaknya berlawan dengan cara kotor di mana dia memukul leher pasukan lawan yang berbaju biru secara bertubi-tubi.

Akibat pukulan yang terlampau kuat dan tanpa henti, lelaki dengan baju biru itu akhirnya memgang tengkuknya sebelum rebah dan hal ini menimbulkan kemarahan orang ramai yang menonton.

@paskerliargiligenting kronologinya Vidio lengkap geger!! kejadian di Surabaya #fypシ゚viral ♬ suara asli - paskerliar giligenting

"No dicipline.."

Tinjauan ke ruangan komen mendapati rata-rata netizen turut marah melihat perlakuan ganas yang berlaku antara kedua pesilat berkenaan.

Malahan ramai yang menyatakan hal ini tidak sepatutnya berlaku di mana perlawanan dijadikan satu tempat untuk melepaskan geram.

"Perlawanan yang tak respect sesama lawan."

"Itu bukan silat tu lepas geram.."

"Silat apa macamtu.."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen