'Member' lambat di hari bahagia, geng makcik jadi perhatian jalan di karpet merah bawa dulang hantaran

Meskipun rancangan awalnya tidak menjadi, namun majlis pasangan dua sejoli ini tetap menjadi perhatian bilamana 'bridesmaid' di hari bahagia mereka diterajui oleh geng makcik-makcik.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

"Mula2 plan tak nak bridesmaid"

Berkongsi lanjut detik indah itu, dia bernama Nur Syahirah Mustaffa berkata, sewaktu kejadian kawan-kawannya tiba lambat di majlis.

"Mula-mula tu saya dan suami dah buat keputusan tak nak 'bridesmaid'. Tapi masa hari kejadian tu saya ada minta tolong kawan-kawan datang untuk bawa dulang hantaran."

"Nak dijadikan cerita pula kawan-kawan saya tak sampai lagi. Mereka sampai lambat sebab ada masalah pengangkutan. Masing-masing bergerak secara berasingan."

-Syahirah Mustaffa-

Idea ibu dan kawan baik

Disebabkan itu, ibu dan kawan baiknya mencadangkan agar ibu saudara yang menggantikan peranan mereka (bridesmaid).

"Jadi, ibu dan kawan baik saya bagi cadangan agar ibu saudara saya yang bawa semua dulang sebab kebetulan mereka pakai sedondon warna biru mengikut tema majlis kahwin saya."

"Sebenarnya saya dan suami pun tak tahu tentang rancangan ni, kami pun terkejut apabila tengok makcik-makcik dan sahabat saya masuk dewan bawa dulang."

-Syahirah Mustaffa-

Syukur makcik 'sporting'

Dalam waktu sama, dia juga luah syukur dengan kesemua sembilan orang ibu saudaranya termasuk kawan baik yang sudi memikul peranan sebagai 'dulang girls'.

"Mereka pun senyum saja bawa dulang. Makcik-makcik saya ni memang sporting saja. Mereka setuju walaupun minta bawa dulang tu 'last minute'."

-Syahirah Mustaffa-

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen