Tak perlu kemoterapi! Bomoh 'Islam' dakwa mampu pindahkan kanser ke pokok.

Setiap kaedah rawatan memerlukan kos yang tinggi.

Namun, kita diberi pilihan untuk memilih samada menggunakan kaedah secara moden atau tradisional, selagi mana ia tidak memudaratkan pesakit.

Warga emas dakwa boleh pindahkan kanser

Begitulah juga usaha yang dilakukan oleh keluarga ini, namun dianggap pelik pula oleh banyak pihak apabila pengamal perubatan Islam tersebut didakwa mampu memindahkan kanser yang ditanggung pesakitnya.

 

 

 

Melalui video tersebut, perakam mendakwa lelaki warga emas yang dikenali sebagai Pak Lang sedang memindahkan barah payudara pesakit ke pokok.

"Banyak dah pokok ni tumbuh ketumbuhan kanser-kanser orang, dia (Pak Lang) tarik keluar kanser masuk ke pokok dan akan tumbuh benjolan yang ada pada pokok."

-Perakam-

photo_6224296580396200229_y

Guna ayat Quran untuk merawat

Memetik sumber Majoriti, ritual yang dilakukan oleh Pak Lang di dalam video tersebut berlaku di Taman Samudera, Seri Manjung, Perak.

Dia yang juga merupakan pesara tentera memaklumkan kaedah rawatannya hanya menggunakan ayat-ayat Quran.

Ilmu itu telah diturunkan oleh datuknya sejak 30 tahun yang lalu.

"Contoh, kalaui ada kanser Pak Lang akan pindahkan ketumbuhan tu pada pokok. Ayat-ayat surah kami gunakan seperti Ayat 3 Qul (surah Al-Ikhlas, Al Falaq dan An-Naas"

"Untuk berubat ini selalunya akan ambil masa tidak sampai 10 minit, Pak Lang akan tarik kanser dari badan pesakit tersebut dan pindahkan ke pokok."

Niat nak bantu 

Kata Pak Lang, kaedah perubatan Islam yang digunakan adalah sebagai rawatan alternatif, namun dalam waktu sama dia tidak menghalang pesakit untuk mencari rawatan lain.

"Niat saya hanyalah untuk membantu, kita ikhtiar dan usaha. Selebihnya bergantung pada Allah SWT."

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen