“Anda nilai dari hati buta & amarah!” – Ibu mangsa ke-4 sifatkan anak seorang yang taat

Oleh: Zuzu Yasmine

Semalam, kemalangan maut yang melibatkan penunggang motosikal di Lebuh raya Tun Dr Lim Chong Eu sekitar jam 4.40 pagi pastinya mengejutkan ramai orang.

Dalam kemalangan tersebut, tiga orang penunggang motosikal dikatakan muat ditempat kejadian serta seorang lagi dikenali sebagai Muhammad Harith Zikri Yusnizar yang sempat dihantar ke Hospital Pulau Pinang bagi menerima rawatan.

Bagaimanapun, remaja berusia 17 tahun itu dilaporkan meninggal dunia dan telah selamat dikebumikan pada malam tadi di Tanah Perkuburan berlokasi di Jalan Perak, George Town.

"Terima kasih mencaci arwah..."

Sementara itu, ibu mangsa dikenali sebagai Anna Yus mengucapkan terima kasih atas kiriman doa serta kata-kata yang baik-baik buat anaknya walaupun sedar ramai yang mengecam cara pemergian anak tersayang itu.

Meskipun berduka, wanita ini pasrah akan ketentuan Allah S.W.T nak-nak lagi apabila anaknya itu pergi pada usia yang sangat muda.

Anak yang taat, sentiasa ceria

Melihat ke laman Facebook Anna Yus, wanita berkenaan juga berkongsi sedikit peribadi anaknya yang disifatkan sebagai anak yang taat kepada ibu bapa serta rajin menghulur bantuan pada orang sekeliling.

Apa-apa pun, diharapak kejadian seperti ini menjadi pengajaran ramai serta membuka mata ramai pihak. Salam takziah buat keluarga mangsa.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen