“Amboi terkangkang pula.” – Tular peserta berhijab tunjuk aksi ‘back flip’ dalam ujibakat dikecam

Oleh: Zuzu Yasmine

Bagi mencungkil bakat dalam kalangan anak muda, pelabagai program dianjurkan agar dapat mengetengahkan bakat-bakat golongan ini.

"Mana adat kemelayuannya?"

Baru-baru ini, tular akan sebuah video yang dimuat naik oleh TikTok PlazaShahAlam yang memaparkan seorang gadis sedang menari menunjukkan bakatnya.

Bagaimanapun, tarian gadis berkenaan menimbulkan kecaman ramai memandangkan aksi yang ditunjukkn tidak menunjukkan ‘Kemelayuan’ berikutan mengikuti program tersebut Pencarian Wanita Melayu 2022.

@plazashahalam #pencarianwanitamelayu #pencarianwanitamelayu2022 #plazashahalam ♬ original sound - βš˜γ€Œπ•Έπ–”π–™π–π–Šπ–…π–Šπ–π–π–Šπ–“γ€β€

Dalam video berdurasi 15 saat itu, dapat dilihat peserta berkenaan melakukan tarian ala-ala Acro dance dengan memaparkan aksi ‘back bend’ dan ‘back flip’ sambil memakai kasut tumit tinggi.

Melihat ke ruangan komen, rata-rata warganet mempersoalkan dimana adat kemelayuan peserta berkenaan. Namun, ada juga yang kagum akan aksi perserta berkenaan.

Mana Melayu nya?

Salah uji bakat ni

Awak terlalu Disney la

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen