Tular bas ‘makan jalan’ jadi punca kemalangan, netizen kecam kenyataan Rapid Penang

Oleh: Zuzu Yasmine

Baru-baru ini, tular di media sosial memaparkan sebuah bas rapid terlibat dalam kemalangan bersama sebuah kereta dan juga motosikal.

@utusantvofficial Bas "makan jalan" di Jalan Tun Sardon Balik Pulau | HK Lim | 1 OGOS 2022. #TrendingNewsMalaysia #beritaditiktok #fyp ♬ Mysterious - Andreas Scherren

Difahamkan, pemandu dan penumpang bas berkenaan diaporkan dalam keadaan selamat selepas terlibat dalam kemalangan di Jalan Tun Sardon, Pulau Pinang.

Susulan itu, pihak Rapid Penang mengeluarkan kenyataan bahawa kejadian yang berlaku pada pukul 6.41 pagi itu melibatkan kereta Perodua Kenari yang dinaiki oleh lelaki dan perempuan serta sebuah motosikal dan mangsa yang cedera telah dibawa ke hospital yang berdekatan.

Walau bagaimanapun, penjelasan tersebut menimbulkan kecaman ramai selepas video yang tular jelas memperlihatkan bahawa bas Rapid Penang laluan T502 itu ‘makan jalan’ di bahagian selekoh sehingga menjadi punca kemalangan.

Dia ingat tak ada kamera?

Kenyataan timbulkan salah faham

Bukan kereta yang langgar

Sementara itu, seorang pengguna TikTok dikenali sebagai Cheqjaa yang dipercayai kakak kepada penunggang motosikal itu turut memaklumkan bahawa adiknya kemalangan disebabkan bas masuk ke lorong sebelah.

@cheqja83 doakan sahabat saya adiknya eton mengalami kemalangan ketika dlm perjalanan ke tempat kerja. bus rapid masuk Line depa langgar kereta dan dia dibelakang kereta. info mengenai pemandu kereta xdpt dikenal pasti. #fypシ #fypシ゚viral #cheqjaa #pendosainginkesyurga ♬ Bila Waktu Tlah Berakhir - Opick

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen