Anak maut ketika ibu tunai haji, hajah pulang dengan tangisan

Oleh: Zuzu Yasmine

Sebagai umat Islam, pastinya rasa teruja dan bersyukur apabila dijemput menunaikan haji memandangkan peluang tersebut hanya datang sekali sahaja.

Hajah pulang dengan tangisan

Bagaimanapun, lain pula yang terjadi pada seorang jemaah haji ini apabila menerima khabar duka akan pemergian anak lelakinya sebaik sahaja tiba di Tanah Suci Mekah.

Setelah hampir sebelum menunaikan ibadah haji, kini tiba masanya wanita berkenaan pulang ke tanah air namun hanya tangisan sahaja yang keluar sambil memeluk anak-anak yang lain.

@ellellell7

Ya Allah Ya Rahman Ya Mujib 🀲🏻 dikau kurniakanlah kekuatan hati ketenangan jiwa buat kakak ku Hajjah Norzaini Binti Haji Akasah, angkatlah segala kesedihannya dan gantikanlah ia dengan nikmat ganjaran yang lebih mulia 🀲🏻🀲🏻🀲🏻 we love u sis abah anak2 adik2 is there for u😭🀍 02/08/2022 @KLIA Haiqal…ibu dah balik 😭 Alfatihah 🀲🏻🀍

♬ Allah Allah Aghisna - Nazwa Maulidia

Momen tersebut terasa sebak apabila anak lelaki yang mesra dengan panggilan adik itu tidak turut serta menjemput wanita berkenaan di lapangan terbang.

Anak maut lepas ibu tiba di Mekah

Untuk makluman, anaknya, Muhammad Azizul Haiqal Zulkefli dikatakan terlibat dalam kemalangan jalan raya selepas ibunya berangkat menunaikan haji.

@ellellell7

Innalillahiwainnailahirojiun semoga Muhammad Azizul Haikal bin Zulkifli ditempatkan di kalangan orang2 mukmin, Ya Allah yg Maha Mengasihani ko berikan kekuatan untuk kakak ku Norzaini binti Akasah menjalankan ibadah haji dan kurniakan lah dia haji yg mabrur🀲🏻😭 kakak ku…kelak kembalinya ke bumi Malaysia ini anak bongsu mu telah tiada 😭 Allahuakhbar 😭

♬ son original - Tayibou Fit_

@ellellell7

Last moment mom n son’s before he left forever 😭 tepat 1.51 23/06/2022 pagi jenazah Muhammad Azizul Haikal bin Zulkefli selamat disemadikan….doa ibu dari jauh dari Mekah urusan semua dipermudahkan 🀲🏻🀲🏻🀲🏻 amiinn allahumma amiinn… semua org sayang Haikal Allah janjikan bidadari syurga untuk seorang huffaz. Tenang lah Haikal 🀲🏻 kita semua akan dijemput juga ke sana🀲🏻🀲🏻😭

♬ suara asli - mohfikrih99

Lebih sebak lagi apabila dua hari sebelum kejadian berkenaan, Allahyarham dikatakan sempat melaungkan azan semasa menghantar ibunyta menuanikan ibadah haji.

@ellellell7

20/06/2022 - Doa mengiringi keberangkatan seseorang yg bergelar ibu utk ke Tanah Suci - Muhammad Azizul Haikal bin Zulkefli - terima kasih Haikal kerana menjadi anak yg soleh yg baik utk kakak achik…Klebang Melaka

♬ original sound - Ell

Melihat ke ruangan komen, rata-rata berharap wanita berkenaan tabah dan berlapang dada dengan ujian yang ada. Malah, mereka turut sebak melihat air mata wanita berkenaan mengalir ketika dipeluk ahli keluarganya.

Moga ibu tabah

Sedihnya, takziah

Pedih ibu kehilangan anak

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen