Wanita akui serba salah, nak singgah beli tapi semua peniaga jalanan berkereta mewah

Demi meneruskan kelangsungan hidup, berniaga adalah antara cara yang dilakukan oleh kebanyakan orang sejak pandemik beberapa tahun lalu.

Meskipun saingan pada ketika itu sangat sengit, namun keuntungan yang diperoleh cukup untuk menampung keperluan harian dan itu lebih dari memadai.

 

Guna kereta mewah berniaga tepi jalan

Adapun begitu, ada juga yang menjadikan aktiviti berniaga sebagai kerja sampingan selain ingin mengisi kekosongan waktu ketika bercuti.

Namun, tidak dinafikan ada pula yang bersikap sinis terhadap tindakan mereka berbuat demikian sepertimana yang dikongsi oleh pemilik akaun Tiktok ini.

 

@saripahsyafrida

Minder ga lo 🥲

♬ Ojo Dibandingke Farel Prayoga X Filla Talia (Rmp Channel) - Riza Productions

 

Wanita sinis, rasa macam ditipu

Menerusi video tersebut, memaparkan suasana di bahu jalan yang menjadi tapak untuk golongan 'kayangan' berniaga.

Mereka yang masing-masing menjalankan perniagaan 'car booth' dilihat menggunakan kereta mewah sewaktu berniaga membuatkan pemilik akaun rasa tergugat.

"Kadang buat sebab hobi"

Bagaimanapun, netizen berpandangan bahawa hal itu tidak sepatutnya menjadi isu selain meminta orang ramai tidak salah faham.

Demikian kerana kebanyakan individu menjalankan perniagaan atas dasar minat, namun disebabkan masing-masing ada pekerjaan hakiki membuatkan mereka menjadikan aktiviti berniaga sebagai kerja sampingan.

 

"Pandai cari peluang"

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen