"Saya malas jawab soalan bodoh..." -Sifu 'marketing' emosi disoal pasal bisnesnya yang dah berjaya

Seorang pakar dalam bidang pemasaran 'koyak' apabila ditanya oleh netizen tentang perniagaan lain yang dilakukan olehnya selain mengadakan kursus perniagaan kepada bakal usahawan.

 

Sifu 'marketing' emosi waktu 'live'

Menerusia sorotan yang dikongsi farqhan.com, menyaksikan respon individu terbabit apabila ditanya oleh pemilik akaun tentang perniagaannya.

 

@farqhan.com #jombelajar #learnontiktok #businessguru ♬ original sound - farqhan.com

 

Namun begitu, pertanyaan pemilik akaun dianggap 'bodoh' oleh individu itu membuatkan dia terkesima kerana tujuannya bertanya sekadar ingin mengetahui lanjut akan bisnes yang telah diusahakan.

"Saya cuma tanya je..."

Demikian kerana tertanya-tanya akan kejayaannya sehingga diiktiraf menjadi pakar dalam bidang berkenaan hanya dengan mengadakan seminar atau kursus yang dilaksanakan, walhal tiada pengalaman dalam bidang bisnes.

"Sebagai ketua bisnes, kita perlu menjadi contoh...macam saya, saya ada kurier hub, ada bisnes Rfid..."

"Kalau Encik Najib ada real bisnes yang sudah berjaya, sebagai contoh dalam bidang F&B, orang lain yang dalam bidang F&B bolehlah ikut cara Encik Najib..."

"Saya cuma nak tahu apa bisnes Encik Najib supaya menjadi contoh pada orang..."

 

"Cepat koyak rupanya..."

Menjengah ke ruangan komen, ramai ketawa melihat respon individu tersebut selain akui dirinya tidak profesional dan cepat 'koyak', walhal tiada yang sensitif pun terhadap pertanyaan yang diajukan.

 

"Hati tisu"

"Cakaplah buat servis penasihat bisnes"

"Tanya pun salah"

"Mungkin tak faham soalan"

 

 

 

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen