Sebak nak serah anak perempuan pada lelaki lain, bapa menangis ketika majlis akad nikah

Oleh: Zuzu Yasmine

Dijaga dan dibesarkan dengan penuh kasih sayang, itulah pengorbanan seorang bapa yang dilakukan terhadap anak-anaknya.

Lebih-lebih lagi menjaga anak perempuan yang pastinya teramat istimewa di hati seorang bapa.

 

Sebak anak perempuan nikah

Itulah yang dikongsikan oleh jurugambar, Fitrin Rusleen, di TikTok yang memaparkan seorang bapa tidak dapat menahan sebak ketika membaca lafaz wali di majlis pernikahan anak perempuannya.

@fitrinruslee Terima ksih ayah, sentiasa sabar dengan karenah kakak & adik adik, sayang yg tiada ganti #wedding #kawin #fyp #fitrinruslee ♬ Ayah - Seventeen

Dalam video tersebut, dapat dilihat bapanya yang sedang duduk di hadapan jurunikah hanya menuduk dan mengesat air mata yang tidak henti mengalir.

@fitrinruslee Replying to @tyrazizi video ori #kawin #fyp #fitrinruslee ♬ original sound - Fitrin Ruslee

Memahami akan perasaan si bapa, jurunikah serta ahli keluarga terpaksa memujuk si bapa agar bertenang serta kuat melawan rasa sebak itu.

Tidak hanya bapa sahaja, namun pengantin perempuan juga dilihat mengalirkan air mata ketika duduk di atas pelamin sehingga bapanya berjaya membaca lafaz sehingga habis.

 

Melihat ke ruangan komen, rata-rata warganet turut sebak melihat meomen tersebut. Malah, mereka juga berharap agar suami kepada anak bapa berkenaan mampu menjaganya dengan baik.

Jangan sia-siakan anak dia

Kasih seorang ayah

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen