Menteri Kanan dah memadai, Ismail Sabri maklum tiada keperluan lantik Timbalan PM

Menurut Datuk Seri Ismail Sabri, tiada keperluan untuk membuat sebarang pelantikan jawatan Timbalan Perdana Menteri (TPM) dalam Kabinet bawah pentadbiran beliau.

Tambahnya, status empat Menteri Kanan dilihat sudah mewakili TPM dengan keistimewaan yang hampir sama dengan jawatan berkenaan.

Nak fokus pemulihan ekonomi

Bagaimanapun, Ismail Sabri berkata pihaknya kini lebih ingin fokus kepada pemulihan ekonomi serta isu berkaitan rakyat seperti kos sara hidup yang meningkat dan sebagainya.

"Itu lebih penting sebenarnya daripada isu lain. Fokus utama ialah mengurangkan tekanan kepada rakyat. Saya rasa rakyat lebih memerlukan perkara ini, bukan bincang perkara lain,"

-Ismail Sabri-

Good news for civil servants on Aug 30, says PM Ismail Sabri

Menteri Kanan sudah memadai

Untuk makluman, Menteri Kanan yang dimaksudkan terdiri daripada Menteri Kanan Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, Menteri Kanan Pendidikan, Datuk Dr Radzi Jidin dan Menteri Kanan Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof.

Hishammuddin Hussein Official Website | Malaysia

Tempoh Radzi Jidin sebagai senator dilanjut hingga 2024 - Utusan Malaysia

Azmin Ali: Malaysia, Indonesia agree to strongly advance unity, strength of  Asean centrality | Malay Mail

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen