Seronok dapat tahu nak buat jalan, anak2 orang Asli berebut tolong pekerja angkat simen

Semua sedia tahu bahawa kawasan pedalaman sering ketinggalan dalam arus kemodenan, baik dari segi kemudahan teknologi ataupun infrastruktur.

Lebih menyedihkan, segala aduan yang dilakukan memakan waktu yang sangat lama untuk diproses sehingga akhirnya ada yang beranggapan mereka dianak tirikan.

 

Seronok nak buat jalan baru

Melihat perkongsian mr_jointer di Tiktok, dapat kita saksikan  betapa gembiranya anakk-anak Orang Asli di kawasan pedalaman apabila mendapati jalan di kawasan mereka akan dinaik taraf.

 

@mr_jointer rajin budak2 nie tolong..tak suruh ponπŸ˜€πŸ˜€#fyp #fypdongggggggg #tipperdriver #kakicong ♬ original sound - πŸ…πŸ…™πŸ…˜πŸ… 

 

3km yang bermakna

Mungkin tidak semua kawasan bertuah, namun tindakan itu cukup bermakna buat mereka yang berdepan kesukaran menempuh laluan yang berlopak dan kotor apabila tibanya musim hujan.

 

 "Mereka dahagakan kesenangan"

Bagaimanapun, apa yang membuatkan ramai mengagumi anak-anak itu, bilamana melihat mereka seronok membantu pekerja mengangkat simen bersama-sama.

 

"Teruja dapat jalan baru"

"Rajin diaorang ni"

 

"Ada kenangan besar nanti"

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen