Masalah air di Kelantan makin parah, ramai kesian lihat penduduk bergantung pada mesin air berbayar

Masalah air di Kelantan dilihat tidak bertemu titik noktah apabila rakyat di negeri itu masih berdepan krisis sama sehingga ke hari ini.

Hal itu sekaligus membuatkan mereka tertanya-tanya di manakah pihak yang sepatutnya membantu menangani situasi berkenaan, malah keadaannya menjadi semakin buruk.

 

Masalah air di Kelantan makin parah

Berkongsi pengalaman, dia bernama Hafiz menceritakan betapa sukarnya mencari sumber air bersih sehingga perlu keluar sedikit dari kawasan kampung.

 

 

Itu kerana bagi mencari mesin air berbayar yang kebiasaannya diletakkan di luar premis walaupun dia sendiri tidak tahu sejauh mana kualiti air terebut.

Harapkan air mesin berbayar

Menurut pemuda itu, air yang diperoleh dari mesin tersebut selalunya bertahan untuk sehari sahaja.

Adapun begitu, dia turut memikirkan nasib warga emas yang mungkin tiada daya untuk berjalan jauh demi mendapatkan sumber air bersih dan golongan yang mungkin kurang berkemampuan.

"Kalau tengok tangki, korang takkan selera"

Tak dinafikan, ramai bersimpati dengan nasib mereka, namun dalam waktu sama turut bimbang dengan kesihatan rakyat di sana yang bergantung kepada mesin air berbayar.

"Hari-hari mandi lumpur"

"Air keladak teruk"

Demikian mengenangkan tahap kualiti air berkenaan yang mungkin akan merisikokan kesihatan penduduk di penempatan itu.

"Penapis air pun cepat rosak"

"Kesian orang tua..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen