Video babak panas dah dipadam, peguam minta denda RM30K Zul Ariffin dikurangkan

Pelakon terkenal, Zul Ariffin didenda RM30,000 selepas dia mengaku bersalah memuat naik babak panas menerusi laman sosialnya pada Mac lalu.

M'sian Actor Zul Ariffin Draws Flak For Scandalous Drama Scenes, Deletes  Viral Instagram Post

 

Zul Ariffin mengaku salah

Sehubungan itu, Hakim Noorhisham Mohd Jaafar turut memerintahkan Zul Ariffin menjalani hukuman penjara sembilan bulan sekiranya gagal membayar denda itu.

Memetik sumber, pelakon berusia 36 tahun itu mengaku secara sedar membuat dan memulakan penghantaran komunikasi video bersifat sumbang dengan niat untuk menyakiti hati orang lain.

 

Peguam minta ringankan hukuman

Peguamnya, Sivaram Prasad memohon mahkamah meringankan hukuman atas alasan anak guamnya telah memadam kandungan tersebut serta tidak mengulangi perbuatan itu selepas kejadian.

Manakala, Timbalan Pendakwa Raya SKMM iaitu Fazril Sani Mohamed Fadzil pula mencadangkan hukuman berbentuk pengajaran dikenakan terhadap Zul Ariffin.

"Suatu hukuman yang mencerminkan ketegasan kerajaan berhubung kandungan internet ini perlu diambil kira mahkamah dalam membuat keputusan agar menjadi pengajaran bukan sahaja terhadap tertuduh malah masyarakat di luar sana,"

-Fadzil-

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen