Termuntah atas katil hospital, anak hidap kanser nangis risau susahkan ibu

Di saat kanak-kanak seusianya mampu bergerak aktif meneroka dunia baru, siapa sangka Muhammad Umar Fayyadh perlu berjuang dengan sakitnya sejak dia berusia 4 tahun.

 

Derita kanser sejak kecil

Dalam perkongsian '0azkiaaeera0' di Tiktok menampilkan kompilasi video anak sulungnya itu menjalani rutin hariannya sepanjang berada di hospital bagi menjalani rawatan terapi bagi penyakit CNS Embryonal Tumor (saraf) tahap 4 di usianya semuda itu.

  

@0azkiaaeera0 Kesayangan . Dunia dan akhirat.#cancerfighter #cancerbukantiketuntukmati #spreadlove #myeverything #tolongdoakanyangbaikbaik ♬ Cinta Sampai Mati - Raffa Affar

 

Asyik nangis ingatkan kena gangguan

Dalam pada itu, ibunya juga sentiasa berkongsi perkembangan semasa Fayyadh sehingga tidak semena-mena kisah kanak-kanak itu menjadi perhatian pengguna platform tersebut.

 

@0azkiaaeera0 Permulaan segala-galanya. sampai umie ingatkan abang kena gangguan makhlus halus. bawak berubat islam sana sini. Sudah lah di tempat orang,tiada saudara mara, tiada kawan2. rupanya Allah aturkan ianya adalah sakit yang diluar kotak pemikiran umie. Abang hampir lumpuh kaki dan tangan. tapi Allah Maha Baik Abang ok walaupun dah tak normal. Bulan depan MRI Scan.Umie sangat2 berdoa supaya sel2 kanser tidak aktif dan abang kekal stabil dan sihat sepenuhnya satu hari nanti,aamiin🤲 #savesiniasamemory ♬ original sound - 0azkiaaeera0

 

Berdasarkan maklumat yang diperoleh, kanser yang Fayyadh alami merupakan antara jenis penyakit yang unik.

Demikian selepas mendapati kebanyakkan hospital yang dikunjungi tidak dapat mengesan punca perubahan ke atas anaknya yang kerap menangis dan itu termasuklah menggunakan kaedah perawatan Islam.

Nangis takut susahkan ibu

Dalam video terbaharu Fayyadh telah mengundang rasa sayu dan sebak netizen apabila kanak-kanak itu muntah di atas katil.

@0azkiaaeera0 Speed recovery anakandaku Fayyadh❤ #fyp #braincancerstage4 #cancerfighter ♬ original sound - 0azkiaaeera0

 

Dalam keadaannya yang masih lemah, dia menangis sambil bertanyakan kepada ibunya andai wanita itu marah kerana kesilapan tersebut.

"Soalannya meruntun jiwa"

Tidak lama kemudian, dia memeluk erat ibunya membuatkan rata-rata netizen akui gagal menyembunyikan rasa sedih melihat nasib Fayyadh.

 

"Kesian dia..."

 

"Moga Allah angkat sakitmu"

Mereka turut mendoakan agar dia terus kuat melawan sakitnya dan kembali sembuh seperti sedia kala.

"Awak kuat dik..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen